ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Söndag

Publicerad 2012-10-28 10:19:00 i Framsteg,

 
Idag blir en lite utmanande dag, vi (jag och sambo) ska äta lunch med mamma, hennes fästman och bror. 
Jag vet inte riktigt vad det blir. Eller när. 
 
Innan dess väntar stillasittande plugg. 
 
Sedan ännu mer. 
 
Först funderade jag på att fuska lite med frukosten. "Säkra". Men icke!
Jag har kommit för långt för att börja backa nu!
 
Jag vill aldrig mer tillbaka!
 
NU har jag:
- Inte blåmärken på ryggen efter att ha sovit i en säng
- Slutat frysa hela tiden
- Börjat tappa all extrabehåring!!!!!!
- Äntligen fått tillbaka min koncentrationsförmåga
- Kommit upp i en B-kupa (hade C som frisk)
- Inte ont i rumpan när jag sitter still för länge
- Inte sår som tar 3 månader att läka, de verkar tjoffas ihop mycket snabbare!
- Lärt mig att hantera fler matsituationer= FRIARE LIV!
 
Och såååå mycket mer!
 
Bye bye anorexia nervosa! ALDRIG MER!!!!!!!!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-10-28 11:39:23

Härligt att det går framåt!
Tycker dock att det är onödigt att visa magerbilder, även om du vill visa att det inte är något eftersträvansvärt. Man kan skriva om vägen mot friskhet utan att visa dessa bilder.

Svar: Bra input! Ska tänka på det :)
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela