ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Någon var duktig...

Publicerad 2012-10-31 18:18:00 i Framsteg,

Efter långa dagar hemma var det skönt att klä på sig ordentligt och ge sig av ute i halvmörkret in mot stan.
En mysfika med storebror var precis vad jag behöve!
 
VÄRLDENS (LUNDS värld iaf) godaste kardemummabullar!
 
Jag var helt inställd på en Karlspadersnurra. De var slut. Misär. Oj. Jobbigt. Fel?
Fast vafan. Ett berg med nybakade bullar?
 
Hum.
 
Luktade gott!
 
Men... jag ville ju ha... jag hade ju tänkt...
 
Vafan! Ätstörningen skrek att de var torra tråkiga bullar, SÅ onödigt.
Jag sa Håll käften, köpte en var och mumsade.
 
Asså. Det går inte att beskriva hur goda de är. Men om ni är i närheten av Lund någon gång och vill ge era hjärnspöken en riktig PUNCH, smit inom St Jakobs Stenugnsbageri och njut!
 
Dessutom var jag duktig i mataffären idag. 
Det tog låååång tid. Titta på honung. Sedan en annan honung. Rå-socker, vanligt socker, ekologiskt socker. Kanske agave-sirap? Eller... eh... farinsocker?
 
Stackars sambo, som hatar mataffärer, stod snällt och diskuterade med mig, utan att stressa. Förstår ni hur mycket jag älskar den människan??? Mitt största stöd, speciellt i sådana här situationer <3
Till sist petade jag ner både flytande honung och något risenta-socker. Tittade lite på gamla vanliga Stevia-påsen. Helvete. Fan. Kuk. Skit. Mög. 
 
Travade iväg till kassan, slängde bort honungen (förlåt Ica-personalen, om ni hittar den bland daimen) och betalade. SÅDÄR JA! Hällde över i en glasburk, bort med påsen och innehållsförteckningen!
 
 
Mitt första steg tillbaka till "normala" sötande ingredienser!
 
Längtar lite efter kvällsgröten nu, det ska bli så härligt att äntligen testa och vinna den här kampen!
 
Håll tummarna för mig :)

Kommentarer

Postat av: Em

Publicerad 2012-10-31 19:15:02

håller alla tummar och tår. du är otrolig!!! :)

Svar: Åh tack! :)ska tänka på det senare...!
KRAM!
ungefaer.blogg.se

Postat av: evelina

Publicerad 2012-11-01 09:15:22

grymt!! Jag är precis likadan. Står och velar, vänder och vrider på varorna och oftast slutar det med att jag går därifrån tomhänt haha...


Svar: Haha,det kan ta några vändor innan man vågar!
Men ibland är det bra att faktiskt köpa den där matvaran, ta hem den och peta in den i skåpet. Så är steget att faktiskt testa att äta den lite mindre :)
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela