ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Mer tenta-plugg...

Publicerad 2012-10-29 12:25:42 i Allmänt,

innebär också mer stillasittande!

Jobbigt? Ja!
Bra träning? JA!!!

Rätt sak att göra i så fall? JA!

Enkla frågor du kan ställa dig själv. Backa ett steg från den "jobbiga situationen", försök låna ett "friskt" perspektiv. Vad gör mina 150 klasskamrater? Pluggar. På ett löpband? På promenad? Medan de gör armhävningar? (Kanske någon?) men NEJ, troligtvis inte!

Hur hade du hanterat situationen INNAN du blev sjuk? Som jag minns mig själv hade jag antagligen myst ner mig med choklad, muttrat över tråkiga uppgifter och kört på.

Så, där har jag svaret egentligen!

Gör som en frisk version av dig själv hade gjort.

Och om du inte minns det; hur vill du kunna göra resten av ditt liv?
Vill du inte, precis som jag vill, kunna sitta inne och rugga en hel dag, utan jobbiga kompensationstankar?

För det är ju en frihet i sig; att bura in sig. Ibland innebär livet att man måste sitta still. Tillåt inte ditt liv att rasa på grund av en ätstörning, inte mer än det antagligen redan har.

Se dina mål och kämpa hela tiden mot dem.
Ett av mina är att, trots sjukdomen, klara min tuffa utbildning. Och för att göra det ska jag klara av en stillasittandes pluggdag idag.

Det kommer det att vara värt när jag ser tillbaka på det här!

Utmana och vinn!

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-10-30 10:21:01

ÅH vad glad jag blev att jag hittade denna bloggen!!!

Jag går i behandling sedan en månad tillbaka och just kompensation-träning är min största hake. Det känns som om jag står mitt emellan att välja sjukdomen och friskheten. Jag vill bli frisk samtidigt som jag bara vill gå hungrig och skita i allt. Allt, allt ALLT är så svårt! Tankarna varje kväll när man går igenom i huvudet hur mycket man ätit, se all mat.. Jag letar kryphål överallt samtidigt som jag bara vill bli frisk. Jag är rädd för att äta för lite och samtidigt skitskraj för att äta för mycket. Nu skrev jag av mig lite, men jag hoppas det är okej. Det är så läskigt detta. Jag är rädd för mig själv!

Tack för en fin blogg, kram på dej!

Svar: Hej Elin!
Tack tack tack, jag blir verkligen jätteglad!!!
Jag vill svara dig ordentligt och tänkte göra det senare idag, jag känner verkligen igen mig i det du skrev!

Och SKRIV AV DIG hur mycket du vill, det är bara bra! Du är alltid välkommen att skriva till mig :) KRAMAR
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela