ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Kokos- och mandelfisk med chilibulgur

Publicerad 2012-10-15 21:16:00 i Recept-akuten,

Okey, kvällens toppen (och impulsiva) recept:
 
(För 2 personer)
 
Fisken:
I pkt vit fisk á 400 g (=fiskblock)
1/2 burk kokosmjölk (full fett här, inget light-slask)
1 msk currypaste (vi hade bara röd hemma)
1 msk citronsaft
1/2 dl mandlar
1 msk riven kokos
Salt och peppar efter smak
 
Tina fisken något, lägg i ungsfast form och blanda övriga ingredienser= häll över! Tjoff, in i varm ugn på 175 grader. Tog ungefär 20 minuter i ugnen, höjde dock temperaturen något eftersom vi började bli väldigt hungriga...
 
Chilibulgur
1,5 dl bulgur (jag har fullkorn, den är svår att koka över)
1/2 pkt kycklingbuljong
1 liten lök (eller 1/2 stor)
svamp, zuccini och haricot vert (eller vad som finns hemma i grönsaksväg)
1 msk sweet chilisås
1 msk citronsaft
Salt och peppar efter smak
 
Koka bulguren enligt anvisningar med buljongen och lite salt samtidigt som du steker grönsakerna. När bulguren har kokt klart och grönsakerna stekt klart häller du i grönsakerna i bulgurkastrullen och rör runt med sweet chilisås och citronsaft. Kan med fördel stå och vänta på att fisken blir klar!
 
= MUMS! Lite annorlunda med mandeln och kokosen som räddar ett ibland något tråkigt fiskpaket. Idag ställde jag fisken med påhälld sås och lät stå 30 min innan jag tjoffade in den i ugnen. 
 
Enkelt, hyfsat snabbt, gott och billigt!
 
Dock käkade jag en satsumas till efterrätt, kom ihåg den där tallriksmodellen..!
(För jag lovar att magen gör det)

Kommentarer

Postat av: Tor

Publicerad 2012-10-15 21:25:18

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela