ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Hast-fika och bra respons!

Publicerad 2012-10-28 13:21:24 i Allmänt,

Lunch blev omvandlad till fika. 
 
Noll tid att förbereda mig lite mentalt, eller 15 minuter...
 
Men det ska gå bra. 
 
Jag har fikat förr och överlevt.
 
Jag tycker dessutom att det är lättare att fika när man blir bjuden, på något sätt känns det lättare att tacka ja till "lite onyttiga" härliga njutningssaker när de kommer flygande gratis. Tacka ja till njutning liksom. Dessutom hänger det mindre på mig, jag behövr inte vara lika aktiv i beslutsprocessen. 
 
Jag fick precis en jättebra kommentar till mitt förra inlägg angående bilder. Jag tog på grund av det bort en bild och tänker i fortsättningen inte lägga ut fler bilder av mig själv som väldigt sjuk/mager. Även om JAG nu kan se att det är hemskt/fel/obehagligt påmindes jag om att det var väldigt triggande även för mig för bara ett tag sedan att se liknande bilder på andra bloggar. Ett stort tack för responsen! Jag ber om ursäkt om andra också har reagerat negativt.
 
Det är bara att skriva om det är något ni reagerar på, så ska jag fundera igenom det: som sagt, detta är en blogg som finns till för att må bra. Hitta kraft. Kämpa!
 
Okey, snart fikan nu då... 
 
Håll tummarna för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela