ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Fika-update!

Publicerad 2012-10-28 16:10:00 i Framsteg, Tankar,

Fika= check!
Härlig mudcake á la Espresso house med sambo, mamma, plastpappa och storebror.
Försenad lunch, körde en variant av sambos smarriga indiska maträtt från igår.

FINA människor!
FINA ÄLSKADE människor!

När man har de där jobbiga stunderna ska man plocka fram sina älskade i huvudet som små söta gubbar och försöka gissa sig till vad de hade sagt till en att göra/känna.

En gång hörde jag att man ska tänka likadant om sig själv och vad man gör som man hade gjort om en nära vän.

DVS: "Fan, jag åt en kaka mer än planerat, helvete jag är värdelös"
Blir: "Äh, vad spelar det för roll? Det var ju goda kakor, sluta tramsa dig nu så hittar vi på något kul istället!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela