ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En utomjording

Publicerad 2012-10-20 23:01:00 i Tankar,

har tagit över min kropp.

När jag känner i mitt ansikte känns kinderna mjuka.
Benen går ihop när jag pressar dem framåt.
Jag når inte runt låren med händerna längre.
Jag når inte runt armarna med händerna längre.
Jag ser det tjocka, blanka håret.
Jag ser lystern i hyn.
Jag ser glada pigga ögon.
Jag ser starka naglar som inte fnasar.
Jag ser bröst och rumpa.
Jag ser någon.

Men jag ser inte mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela