ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Dagens tips!

Publicerad 2012-10-11 21:11:00 i Allmänt,

Världens mest inspirerade (tyvärr avslutade) blogg har för mig helt klart varit vagenfran37kg.wordpress.com/
 
Här får man följa Anna, från ett djupt anorektiskt/ortorektiskt beteende till en glad och sprallig kvinna.
Hennes med och motgångar känns säkert igen, och jag rekommenderar VARMT denna bloggen om man är så mycket som en två centimeter nyfiken på ett "friskt" liv.
 
Förutom personliga inlägg bombas man av nya, positiva tankebanor, härliga iakttagelser, tips, uppmaningar och ifrågasättande. Det vill säga, precis den ömsinta foten i baken jag (och säkert många andra) behöver!
 
DET GÅR ATT BLI FRISK!
 
Man måste bara bestämma sig, ta några mysteg och våga INSE saker.
 
Inse att det är TUFFT SOM FAN ibland. 
Inse hur fast man är. 
Inse hur länge sedan det var man skrattade med hela kroppen.
Inse att livet där ute, bland "normala", är hemskt trevligt oftast.
Inse att man kommer ha återfall/ta steg bakåt ibland.
Inse att det finns saker som VÄNTAR på en. 
 
Inse att det ALDRIG är försent.
 
Inse att det kan och antagligen kommer ta lång tid. 
 
Men framför allt, 
att inse att den person som du en gång var finns kvar där, djupt inom dig. 
 
För hur mycket du än har stympat dig själv finns det alltid en spillra kvar.
 
Hitta den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela