ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Dagens lunch!

Publicerad 2012-10-22 14:49:00 i Recept-akuten,

Spagetti (Barilla no1, som vanligt) med krabbkött, mumsig sås och grönsaker. Helt okey lunch?

60g pasta, 1 burk krabbkött (á 120g), lite grönsaker som bor i kylskåpet, lite créme fraise med valfri kyddning (vi hade kvar dillsås från gårdagens fiskkakor, snabbt och lätt att veva ner i stekpannan). MEN! Glöm inte fantastiskt smör!
Smör är ett smutskastat livsmedel.
Smör är egentligen helt underbart.
Tänk vad gott det luktar med smörstekta saker?
Och tänk att det smakar lika gott!

Smör, älskade saknade smör. Fyra år utan dig och som jag har saknat dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela