ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Ännu en lunch?

Publicerad 2012-10-25 14:22:00 i Allmänt,

Hahaha,
bilderna är kanske inte de härligaste, men som sagt; jag orkar inte sitta och redigera matbilder. Jag kommer aldrig bli en Nigella.

Men återigen, en riktigt god, härlig och lättlagad lunch som täcker upp matcirkeln hyffsat.

Det ni ser här är
100g mixad kycklingfilé, med lök, vitlök, riven morot, 1 äggvita, salt och peppar. Stekt i smör :)

1port mathavre med resten av moroten lite grovhackad, lök, svamp, vitkål och spenat. Lät det puttra ihop sig med lite kyckling buljong.

Toppa med någon mumsig kall sås, jag blandade lite slattar (gud vad gott det låter...inte).

Väldigt skön och lång mättnad garanteras.
Men, som käre Gisela hade tjatat om, TUGGA ordentligt!!!
 
Glöm inte att komplettera med någon frukt till efterrätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela