ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Vilken morgon...

Publicerad 2012-11-20 12:24:42 i Allmänt,

Gah!
 
Fram tills nyss har jag verkligen försökt plugga...
Men det går verkligen inte bra idag. Istället fixade jag lite extragott mellanmål och tankarna flyger hela tiden iväg till lunchen i malmö idag. Var kommer vi äta? Vad kommer vi äta? När kommer vi äta?
 
Det är  frustrerande. Varför ska just lunchen vara så speciell???
 
Det finns ingen logisk förklaring, som så ofta gällande ätstörningar. 
 
Men det jag vet är att jag måste bege mig, väldigt snart, från de slokande skolböckerna (och ogjorda uppgifterna -.-) mot stationen. Och sedan får jag ta det som det kommer. Bara jag gör mitt bästa kommer jag vara stolt över mig själv, det sitter jag och intalar mig nu. Bara jag gör det så kommer rastlösheten inför liknande situation att avta för varje gång. 
 
Håll en tumme för mig, så kommer en utvärdering sedan ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Em

Publicerad 2012-11-20 14:19:16

åh lycka till!! det kommer gå superbra :) och man behöver faktiskt inte plugga vaaarje dag.. ;) kram kram

Svar: åh, tack! nä vafan, men panik när man inte förstår någonting -.- Det gick faktiskt relativt bra, men har lite ångeststickningar i kroppen fortfarande. Men måste börja någonstans ju! Stor kram till dig !!!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela