ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Stressig onsdag....

Publicerad 2012-11-28 09:26:00 i Allmänt,

En av mina utmaningar är att planera in egen tid.
Hur går det då för mig?
 
Inte så bra.
 
Idag är en riktig sån där "Emma-dag". Det vill säga, tjohej för mycket. 
 
Just nu (eller, ja, inte nu NU, men snart...) sitter jag och plugga. Bästis kommer till Lund runt halv tolv, vi ska laga lunch här hemma idag (sambo jobbar) och DET är nog det bästa som händer idag :)
 
Sedan är det grupparbete kl 14. Sedan ska jag fika med en kompis 16. Sedan träffa sambo på stationen, hem och laga mat. Sedan är det kör ikväll, 19-21. Hurm.
 
Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra idag. Igårkväll låg jag och kunde inte somna på grund av all stress inför denna dagen. Jag vet att jag borde ställa in något, men det är så jäkla svårt. Kompis-fikan har redan skjutits på två gånger på grund av mig... Så det känns dumt att göra det igen. Och bästis finns det inte på kartan att ställa in med! <3
 
Så... Jag får superplugga nu tills jag ska möta upp henne. Ehurm. Superplugga som i inte sitta och blogga. Eller ens vara inne på internet. 
 
Och jag ska fan komma ihåg den här dagen innan jag bokar in en massa nästa gång. En sak om dagen räcker gott och väl, tror jag. Men det är ju så mycket man vill. Min behandlare varnade mig för det här, att ta ut sig när man äntligen börjar få lite mer energi och livsglädje. 
 
Utvärdering ikväll....

Kommentarer

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2012-11-28 09:46:37

Nu har jag lagt till din blogg på bloglovin, för alla dina inlägg peppar mig till att bli friskare. Det behövs fler friska tankar och motivation att bli frisk och må bra bland alla bloggar!

Tycker det är kul att du väljer att kommentera och ger mig bra tips :)

Tack för sin åsikt om detta med att söka hjälp. Får tänka på att bara för att jag inte har en personlighetsstörning som jag utreds för nu så har jag fortfarande en ätstörning.

Vad får du för typ av hjälp? Hur länge har du varit sjuk?

Kan tänka mig att träningen i början blir en mildare kompensation än att spy men att man sedan kan njuta av det och inte längre se det som en kompensation. Ska tänka på att inte ta ut mig utan träna lagom :)

Är just nu inne i en period då jag har svårt att sluta spy, behöver inte vara hetsmängder utan endast sötsaker som triggar. Tänkte kolla med dig hur din relation till sötsaker är idag? kan du äta det utan att få ångest eller hetsäta och spy? Hur lär man sig att äta lagom? är dte planering som gäller, som du skrev att du hade planerat att ta en lussebulle och så gjorde du det och så var det bra?

Många frågor! :P
kram

Svar: Åh HEJ fina du!Sitter och ler som en tok, vad kul att du tycker att min blogg ger dig någonting att läsa!
Jag ska fundera över dina frågor och ta upp dem ikväll i ett inlägg, om det är okey? Tycker det är viktiga frågor, som jag ofta får.
Och en sak till jag tänkte på angående personlighetsstörningar; jag har fått några andra diagnoser också, men jag kan inte tänka mig att jag uppfyller de kriterierna idag överhuvudtaget. Man blir lätt knäpp av en ätstörning, vilket är helt förståeligt...

Ett tips tills ikväll; sluta vara arg på dig själv för att du överäter/spyr. Bara lägg ner det där förgärnade självhatet. Det är din värsta fiende om nu när du ska komma ur den nattsvarta spiralen. Utifrån din blogg verkar du vara en jättefin tjej och jag VET att du förtjänar så mycket mer!!!!
Stor fet varm kram på dig så länge!
ungefaer.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2012-11-28 15:28:12

Ja, skriv gärna ett inlägg om det så att fler får ta del av dina tips :)

Tack så mycket, har fått samma intryck av dig :) Ska försöka trycka bort självhatet!
kram!




Svar: Ja, skit i hatet, du tjänar inte ett skit på det, tvärtom! Man SKA tycka om sig själv, hur jävla klyschigt det än låter ;) Man mår jäkligt bra då!Kram
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela