ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Och som om superdagen inte var nog

Publicerad 2012-11-12 20:58:00 i Allmänt,

...så är det faktiskt min och sambos månadsdag idag!
Det vill säga, 1 år och 2 månader (yey!).
 
Det firade vi med lite extravagant (läs mer avancerad än vanligt) mat:
 
Hasselbackspotatis, morötter och lök med mycket olivolja och salt, plus:
Kyckling, med trattkantareller och karl johan-svamp créme fraise!
 
Inte många poäng för matbilderna, som vanligt. Men jäkligt gott, som sambo sa "kittlar dödsskönt i kistan". Kanske knep en nia (av tio) äntligen, min mat har max uppnått en åtta tidigare..!
 
Minus den brända moroten var det underbart gott, jag ger mig själv och sambo tio av tio idag. Inte så mycket på grund av maten (som i och för sig var väldigt god). 
 
Men en tia till sambo för att jag älskar honom så mycket.
 
Och en tia till mig bara för att!
 

Kommentarer

Postat av: En mamma

Publicerad 2012-11-12 22:51:04

Ser gott ut!

Svar: Hahai, tack <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: f

Publicerad 2012-11-13 15:36:14

Hej!
Vill bara säga att du skriver så himla klokt och bra, du får mig verkligen att ifrågasätta mina dumma hjärnspöken och mina egna ologiska (o)sanningar haha. När jag hittade din blogg läste jag igenom hela arkivet och nu klickar jag mig in varje dag. Du är bra och stark och motiverar mig till att kanske börja ta tag i livet på riktigt! Åh!

Svar: Men åh vad glad jag blir, tack!!!Det är kommentarer som din som får mig att blogga varje dag!
Stor kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela