ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Nästan julmys..?

Publicerad 2012-11-17 20:06:10 i Allmänt,

Sambos tandoorikyckling var alldeles...alldeles underbar! Gullet hade lagt den på ett papper för att få bort lite av all olja <3
 
Jag har verkligen försökt att stå emot att tjuvstarta julen. Men idag var en bakisdag. Och det enda jag var sugen på var dadlar. Som var slut. Panik. Netto? Inga. Fruktaffären? Stängd. Malmborgs? Nej, inga stora förpackningar kvar (med de goda). Istället 200gram för 20kr.... (de andra är 600g för 34kr). Okey då, jag var tvungen. 
 
Nej. De är torra, trista och hårda. Inga kärnor, skönt. Men annars är det inte dadlar alls. 
 
Kardemummabullarna på stenugnsbageriet var min andra craving. Släpade med storebror dit. Tror ni de hade några kvar? "De säljer som smör på lördagarna", säger expediten obekymrat och rycker på axlarna. Jag stod och stirrade lite på honom för att få honom att utbrista "bara skoja, har en plåt här bakom". Inget hände. Storebror drog med mig till ett annat fik istället. Spanade lite på en fin cheesecake med pekannötter och kolasås, men var trots allt bakis. När denna expedit beskrev cheesecaken som "väldigt söt" började jag må lite illa. Nåja. Det blev en brownie istället, nästan lite knäckig (=mycket god). Behövde få i mig lite energi, har haft noll matlust idag och skippade förmiddagsmellis eftersom vi vaknade lite senare än vanligt. Hurm... Men en annan dag är cheesecaken min!
 
Ja.. Lite julmust och de där dammsugarna hade visst hoppat ner i min korg när jag skulle betala. Vad skulle jag göra liksom? Jo, betala. Mitt enda problem nu är att jag åt rätt mycket av sambos underbara indiska mat och alltså är lite för mätt för att vara sötsugen. 
 
Men det fantastiska med kroppen är att mättnaden lägger sig. Nu ska vi mysa framför en film och jag tror och hoppas att mitt sockersug dyker upp snart. Det är ju trots allt lördag!
 
Hoppas ni får en fin lördag, vad ni är gör eller inte gör!
Och om någon sitter ensam hemma, så glöm bort den där sociala pressen av att man måste göra något med en massa människor bara för att det är lördag. Släng på en ansiktsmask och kolla något skräpprogram, nerbäddad i soffan istället!
 
Man är aldrig misslyckad bara för att man är ensam. Det enda felet som finns är om man känner sig ensam tillsammans med en massa andra...
 
 

Kommentarer

Postat av: Jag

Publicerad 2012-11-18 01:22:47

Jag hatar ensamhet. Är alltid ensam :(

Svar: Usch. Man blir så otroligt ensam när man lever med en ätstörning, men när din behandling börjar ge resultat (för det kommer den!!!) så finns resten av mänskligheten kvar där ute!Lycka till och stor kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela