ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Lördag, i bilder

Publicerad 2012-11-24 15:14:00 i Allmänt,


Underbara skogen! 
Vi hittade faktiskt rätt mycket svarta trumpetsvampar där uppe på berget, snacka om lycka i vår student-frys! ;)
Fina, härliga krukmakeriet i Mölle,
efter bergsbestigningen var det dags att ladda lite:
Och så havet. Mitt älskade, saknade hav. 
Här hämtar jag styrka, i den där klara, salta luften fylld med fiskmås-skrin. 
Är man uppväxt vid havet är det lite av en plåga att bo långt ifrån det...
Nu sitter jag, sådär stickigt trött i kroppen, efter en god lunch i soffan med en kopp kaffe. Det börjar redan bli mörkt ute och snart åker sambo tillbaka till Lund. Ikväll är det myskväll med mami, jag har plockat med mig min vågtång och en underbar ansiktsmask från The Body Shop för att skämma bort henne lite. 
 
Jag känner verkligen hur jag laddar batterierna nu, här hemma hos mamma. Allt är bara enkelt och självklart, långt bort från socialt liv (sorry mamma, haha) och skolhets. Bara andas. Vara. Läsa en skönlitterär bok, mumsa lite dadlar (kom ihåg: köp alltid MED kärnor, mycket mjukare och godare!). Fylla på med lugnet i mig, tryggt lugn. Förutom mat är detta den bästa medicinen mot ångest. Att känna sig lugn i sig själv. Ingen stissig ångest. Bara varm trygghet. 
 
(PS: polarbröd linfrö var riktigt gott! Saftigt och fluffigt, super med rökt kalkon på. Dock kickade mina grahamsscones färdigbrödens goda asses. Men det var ju väntat ;) Om jag dock går och blir lite
mer bekväm kring mat kan jag nog tänka mig att köpa dem!
Fast...Stenugnsbageriet har ju också bröd...
De kostar bara ca fyra gånger mer...ehurm.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela