ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Jag vägrar skämmas

Publicerad 2012-11-21 14:33:39 i Allmänt,

Ja!
 
Jag vägrar skämmas över min kropp. Jag vägrar ta emot ätstörda tankar som säger att jag är fet, ful, fel. 
Alltid fel! Nej, fan heller. 
 
Jag känner mig vacker. Jag känner mig kvinnlig. Jag stormtrivs faktiskt. Och när kläderna skär in någonstans, byter jag om till något bekvämare. Kläderna ska passa MIG, jag ska inte passa DOM! Dessutom är verkligen vissa storlekar barnstorlekar med för långa ärmar/ben. Inte för kvinnor. Inte för mig. Inte för min kropp, när den mår bra. 
 
Såhär ser min kropp ut idag. Och det är fint. Jag får inte panik längre över att låren nästan går ihop. Jag får inte panik över att armarna har blivit större. Det är en bra kropp och jag trivs bättre med den nu än på väldigt länge!

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2012-11-21 14:45:50

det är super ju men du, rent objektivt så ser dina ben inte ut att gå ihop på ngt vis och jag tror bestämt att din kropp kommer ser än vackrare, starkare och kvinnligare ut när du kommer upp de sista BMI-stegen.

Kram
(ps, fick du mitt mail?)

Svar: Tack Annii, verkligen! Jag tror nämligen jag precis har hunnit vänja mig vid hur jag ser ut, men som sagt har jag några kilo kvar till normalvikt, det är viktigt att komma ihåg det :)Stor kram!

(ps. nej jag fick inget mail!)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-11-21 16:05:33

yeey :) bra skriver och så himla rätt. "Kläderna ska passa MIG, jag ska inte passa DOM!"

Svar: Haha, tack! Har själv stått och sagt det när jag jobbade i en klädaffär, nu är det fasiken dags att leva som man lär ;)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Elin

Publicerad 2012-11-21 17:57:14

Hej igen!

Först: Vad fin du är!! Verkligen, hela du strålar. Eller okej, dina ord kanske mer för mig bakom datorn! Men hade jag sett dig på riktigt lovar jag att antingen hade du bländat mig, eller så hade du strålat som Edward i Twilight! ;) Du ger mig verkligen motivation!

Jag ska bara skriva lite förvirrat igen, hehe. I torsdags förra veckan, bröt jag ihop. Jag insåg liksom hur fast i sjukdomen jag är. Att jag känner mig så liten i jämförelse emot tankarna, sjukdomen. Fredagen var grå. Eller nä, svart. Helt utan belysning. Jag hade ordentliga bakslag och hela helgen var under ångest, gråt och ångest och gråt. Sen kom kusin på söndag kväll (eller okej, vi snackade över telefonen vi bor långt bort och träffas ytterst sällan) och berättar för mig att hon varit sjuk för fem år sedan (hon är alltså äldre än mig) och nu har jag fått sånt stöd hos henne, och jag insåg helt enkelt att jag ÄR sjuk. Det gick faktiskt upp för mig på något sätt. Jag vet att du skrev i ett svar till mig att jag måste lite på behandlarna, ta in vad de säger, men i ärlighetens namn så har det nog runnit av mig (som vatten på en gås "haha, men det gäller ju inte mig, eller hur?") Jag börjar INSE. I Måndags kväll kom genombrottet: Jag har insett att jag är sjuk. Väldigt sjuk. Och nu VILL jag bli frisk!!! Ja, på riktigt! I tisdags fick jag varningar ifrån behandlarna om inläggning med sond, rullstolsåkning.. allt det där. MEn jag var som i eufori: Stod emot nästan all tränings-tvång, Åt ALLA mål som jag skulle (!!) vilket jag även gjort idag, trots att tankarna seriöst bankar i mitt huvud! Jag har verkligen hittat "bitchen i mig" som du även skrev.

Åh, är så himla glad trots att ångest-känslor/tankar gör sig påminda hela tiden, så är jag för första gången på länge, eller ja, första gången NÅGONSIN, verkligen.. motiverad? Bestämd? Som om jag bestämt mig för att bli frisk. Vet du hur det känns? Jo, klart du vet. Men sjutton så skön känsla ändå! Skrämmande, jodå. Men ändå. Det är tusen gånger värt det. Det är jag helt hundra på!

Tack än en gång för din fantastiska, underbara blogg. KRAM

Svar: Men Elin!Vad glad jag blir, givetvis av din drös av komplimanger, men speciellt över att höra hur bra det verkar kännas för dig!
Fortsätt kämpa, BANKA IN motivationen i varje cell och hela ditt medvetande! Tänk på saker som får dig motiverad när du känner att modet tryter. Och ge dig själv en stor kram emellanåt.
Och även en stor kram från mig!
Jag är SÅ glad för din skull!!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-11-21 20:51:36

starkt jobbat. fint inlägg

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-11-21 21:35:15

Du skall känna dig vacker! Stark och vacker! Du är grym!:-)

Kram

Svar: Åh, tack tack!Hoppas ditt prov gick bra, DU är ju stark som tar tag i skolan :)
Kram!
ungefaer.blogg.se

Postat av: D

Publicerad 2012-11-22 15:49:55

Du är vacker :) med jäkla fina kläder. Älskar din top :D

Svar: haha, tack! Blir lite generad.. Toppen är från HM, superskön! :D
ungefaer.blogg.se

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2012-11-22 17:33:45

Den där toppen var sjukt fin! Du har fin kropp; var stolt!

Svar: Tack :D
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela