ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

God morgon!

Publicerad 2012-11-23 10:11:00 i Allmänt,

Fredag, redan!
 
Först och främst; jag är kär! 
Alltså, jo, i sambo såklart... men jag har hittat världens bästa start på dagen:
 
Supergod! Det känns bra att äntligen kunna dricka juice och smoothies igen, att dricka saker som inte var vatten eller lightläsk har varit en seg nöt att knäcka. Men jag har börjat med ett litet glas på morgonen till frukosten och åh vad gott det är! Samma sak med mjölk i kaffet, ibland är det så mycket godare.
 
Idag ska jag snart iväg och dricka en kaffe med en kompis innan föreläsningen, sedan hem och äta lunch. Och efter det: hem till mami! Fina älskade mamma som jag har saknat så mycket nu :) Och havet där hemma! Visst, Lund är mysigt och så, men inget slår hav. 
 
Jag tror jag behöver ett andhål också, livet har trappats upp här i Lund väldigt snabbt. Det är mycket grejer som händer hela tiden och det är jättekul. Kul att träffa vänner, gå i skolan och kunna plugga koncentrerat. Men jag blir TRÖTT! Sambo följer med över natten och åker tillbaka imorgon, jag stannar tills söndag. Längtar lite redan :)
 
Så, en väldigt lugn helg med fina mami. Vi får se vad vi ska hitta på. Det är så skönt att faktiskt inte ha bestämt någonting speciellt alls. Förutom träna på de nya julsångerna i kören ;)
 
Hoppas ni får en fin fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela