ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En onsdags morgon

Publicerad 2012-11-14 08:51:00 i Allmänt,

Idag är det en Emma-dag, sambo är och jobbar.

Innan brukade jag tycka att det var riktigt jobbigt att vara ensam. Men det låter mycket värre om man säger ensam. Det är man ju egentligen inte, inte ensam som i ingen sambo, inga vänner och så vidare. Bara att man är här och de är någon annanstans, runt hörnet.

Nu räcker det med att jag vet det, jag KAN ringa någon.

Men det har jag inte riktigt lust till idag, inte än.

Just nu är det bara en mysig morgon med mig, Lisa Ekdahl och lite tända ljus till frukosten.

Och det räcker väldigt bra. Just nu, som sagt. 
 
Senare idag är det dags för utmaning. Jodå. Det ska bli lunch ute. Hurm. Känns lite jobbigt när jag tänker på det, men det är säkerligen en gammal ätstörningstanke jag ändå vill rensa bort. 
 
Jag tänkte försöka ersätta den med den mysiga känslan av att sitta på något fint ställe och bara få ut färdiglagad god mat. Vilken lyx egentligen! Tillsammans med en väldigt gammal vän dessutom.
 
 
En sak jag tänkte på är pro-ana:världens all thinspo och musiktips. Arghh!!!
 
Så nu kontrar jag lite, för att må bra kan man lyssna på Lisa Ekdahls skiva Heaven Earth Beyond!
 
Och dansa lite långsamt med sig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela