ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En liten snabb-update!

Publicerad 2012-11-19 16:37:20 i Allmänt,

Mötet gick bra!
 
Vikten hade inte ändrats alls, bara ett hekto ner (som sagt, ingenting). BMI 18 är segt att passera!
Tankarna har däremot ändrats supermycket! 
 
- Jag är så mycket friare med allt som gäller mat/dryck/mumsigheter. 
- De flesta av mina tics har försvunnit (och jag kommer aldrig att sakna dem)
- Jag vågar stå på mig och skita lite i att alla inte tycker om en 
- Jag kan lugna ner mig och prata om jobbiga saker mer sakligt
- Jag känner mig mer och mer trygg med mig själv
 
Rent matmässigt kan jag nog inte ens spalta upp det i en lista. Dessutom har jag nog glömt många skillnader, ni vet ju hur det blir när man har fått in lite rutiner; plötsligt känns det som att man alltid har gjort exakt så. 
 
Haft smör på mackorna.
Stekt i fett.
Ätit pasta/ris/potatis/gryn.
Använt matlagningsgrädde/creme fraise.
Haft hemma fullfetts-produkter.
Småätit någon bit godis då och då.
Osv!
 
Nu ska jag iväg och fika med en kompis och vet ni vad? 
Det känns bara trevligt. Riktigt kul! Fast det är lite "sen" tid för fika. Trots att kvällsmaten kanske blir lite sen. Det gör inte så mycket. Det viktigaste är att jag får fika med min vän. 
 
Håll tummarna för att stenugnsbageriet har kardemummabullar idag!
(Och ett bord...)

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-11-19 21:40:24

Du är ju bara så fantastisk! Blir alltid lite klokare och mer peppad på förändring när jag kikar in här.

Och du, tack för din kommentar! Det värmer att du tar dig tid att skriva några rader.

Kramar

Svar: Nämen fina fina du! Håller allt ett öga på dig, kämpa på och försök genomlida den där ångesten Caroline, det kommer att vara värt det.. Jag lovar!!!
Stor kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela