ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Äntligen!

Publicerad 2012-11-27 16:55:20 i Allmänt,

 
Hej alla fina!
 
ÄNTLIGEN. Precis sådär jag känner nu. inte Äntligen som i Fazer-brödet direkt ;)
Men ÄNTLIGEN BMI 19!!!!
 

Jag som satt och gratulerade mig själv igår. Idag har jag verkligen anledning till det, igen! 
 
Åh vad jag är glad!
Åh vad det känns bra!
 
Sambo ler stort mot mig när jag studsar in genom dörren med ett leende. 
Älskade underbara sambo. 
 
Han förstår inte allt. 
Eller, den stackaren förstår nog inte mycket. 
Men han känner av mig. Hur jag mår. Kopplar mer och mer till varför. 
Och det är där jag märker hur mycket han älskar mig. 
När han tröstar mig när jag är ledsen över för honom helt ologiska saker. 
För att ha ätit god mat.
För att ha slappat en dag.
För att ha ätit två kakor.
För att inte ha tränat när jag har varit sjuk.
Listan är ju egentligen oändlig över alla "knasigheter", eller hur? ;)
 
Nu stegade vi iväg till affären för att köpa vaniljyoghurt och potatis. Jag vet inte riktigt hur det gick till men plöstligt har han prackat på mig en hel Paradis-ask och ler stolt "för att du är så duktig".
 
 
Han förstår inte. 
Men han finns alltid där.
Och jag kommer alltid kämpa för att han ska kunna få ha sin Emma, 
så som jag är nu. 
Plus något kilo till!
 
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-11-27 17:13:14

Åhh, din pojkvän verkar vara helt fantastisk! Kul att allt går så bra för dig. :)

kram

Svar: Hihi, det är han faktiskt. För det mesta ;)Tack, verkligen!
Kram :)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Em

Publicerad 2012-11-27 17:44:57

GRATTIS!!! du är såå duktig <3

Svar: ÅHH tack tack tack!Vill bara skutta lite till :D
skickar en del av min pepp till dig <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: annii

Publicerad 2012-11-27 20:12:43

åh åh åh. fantastiskt och för att spinna vidare på ditt tema (även om jag inte kan tänka mig ngt bättre tillfälle att använda ordet än just nu typ) så GRATTIS!!

ett par kilo till och du har tagit ytterligare ett gigantkliv mot en tryggare kropp, m mer garantier gentemot ev bakslag. (för marginaler behövs, tro mig)

NJUUUT av kvällen och ja, segern fina du! (och din sambo ;))

Svar: Tack tack tack!!!!!Jag har bara njutit hela kvällen, med paradisask och sambo ;) They blend very well!
Ja, jag börjar faktiskt se att stegen till friskheten är rätt få snart. Det känns så otroligt! Lite hög på den känslan just nu, känner mig lite oövervinnerlig.
Stor kram till dig :)
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela