ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Åh vad det är kul att leva!

Publicerad 2012-11-29 12:53:04 i Allmänt,

Heeej snyggingar! (jag själv iberäknad, hehe)
 
Efter en god natts sömn är huvudvärken som bortblåst, skolan är över för idag och jag ska bara försöka läsa lite skolböcker idag. Så mycket jag orkar/kan/vill. Typ. Snacka om att man njuter av dagar som denna!
 
Och som om det inte vore nog mötte jag upp en fin vän idag. Vi har inte setts på över ett år, då hon tog studieuppehåll och först denna terminen började plugga året under min "klass". Så, Stenugnsbageriet (nej, jag är tyvärr inte sponsrad av dem, haha, men kanske ska föreslå det? Är i alla fall tjenis med personalen nu). En annan kär vän dyker upp bakom oss i kön och så sitter vi där tillsammans, mumsar lite, sörplar kaffe och snickesnackar. Och jag blir bara varm i hela kroppen.
För det är precis så där ska en "tjejfika" vara. Men med raka, ärliga och självständiga tjejer, istället för högstadiets/gymnaisets velande baktalande själar (inte alla, men jag tror ni kan minnas "gängen" och hierkin?). Vuxna, typ. Lugna i oss själva. Det är en fin känsla. Jag log hela vägen hem, dansade in och planterade en kardemumma-bulle på sambos "plats" och satte på kaffe tills han kom hem. Ibland orkar man vara en sådan där bra flickvän ;)
 
Efter vår lilla fika sprang jag inom Malmborgs och åh! Mitt favorit-påste!
Kan varmt rekommendra:
 
Mumma!
 
Men nu är det lunchdags, ska nog göra korvstroganoff med kalkonkorv..
Wish me luck!
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-11-29 14:06:02

Så härligt det låter! Och jag förstår att det är himla skönt att slippa huvudvärken, jag förstår det så väl.

Svar: Haha, det är det!!!Ja, huvudvärk suger. Fast på ett sätt är det skönt att ha lite ibland nu, man får liksom känna hur bra man mår alltid annars jämfört med när man alltid var trött och hade just huvudvärk. Ännu en motivation, liksom! Och kroppen fungerar bra när den skickar ut lite varningssignaler sådär, så kan jag lära mig att bromsa direkt istället!
Kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela