ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Torsdagen från stress-helvetet!

Publicerad 2012-12-06 13:37:14 i Allmänt,

Hej alla fina!
 
Är hemma och sveper en lunch innan jag ska iväg till ÄSC på behandlingssamtal: gissa hur mycket jag ser fram emot det idag! Äntligen, äntligen, äntligen fungerar min kropp igen! Benskörheten kommer nog hinna läka ihop lite innan jag är tjugofem, och sedan kan jag leva länge och gott med min kropp. Även om mensvärk och allt annat suger (gud vad dyrt det är med tamponger och bindor! Välkommen till verkligheten Emma?) så är det alla gånger värt det. Att vara en kvinna, liksom. Att vara frisk. 
 
Nu ska jag pussa sönder sambo innan jag smiter ut i snön, sedan hinner jag bara hem i tio minuter och slänga i mig något innan jag ska iväg till jobbet! Lite nervös, det är så svårt i början på nya jobb! Man känner sig som en tafatt sopa... Men jag försöker komma ihåg att det har känts så på alla ställen, det gör det när man är ny! Snart kommer rutinerna och glädjen i arbetet istället! 
 
Inhandlade ett merinoull-underställ idag förresten. Känns tryggt inför Norge-skidresan över jul...Typ. Om ni ser en istapp på skidor någonstans på TV så har de hittat mig i skidspåret ;)
 
Hoppas ni klarar er bra där ute i snön, 
jag vill verkligen tacka för alla fantastiska kommentarer jag får av er!
Igår när jag låg i sängen med en varmvattenflaska på magen kunde jag trots mag- och ryggvärk inte låta bli att ligga och flina lite fånigt :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela