ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Tisdag!

Publicerad 2012-12-11 10:36:23 i Allmänt,

Shit, vad tiden går!
 
Nästa torsdag är det tenta, på fredagen efter det åker jag och sambo iväg med hans familj på skidsemester i Norge över jul..! När det bestämdes fasade jag lite, inför annorlunda mat och tider. Jag var rädd för att inte orka långa dagar ute i spåren och backarna. 
 
Men inte nu! 
Om jag blir trött får vi väl ta en kexchokladspaus?
And that's it!
 
Så nu längtar jag bara istället. Mitt största problem just nu är faktiskt att hitta en julklapp till sambo...Argh! 
 
Idag blir det skola, skola, skola igen. Men jag får skylla mig själv som går den här utbildningen (det tar emot att skriva, hehe). Bjussar på en morgonbild så länge, har fått in en jäkligt bra fråga (som vanligt) som jag ska småfundera lite på underdagen och sammanfatta senare! Ska försöka hålla mig till en novell istället för en roman, haha, jag förstår inte hur ni orkar läsa de där elefantinläggen jag råkar producera ibland :) Men jag älskar frågor, det är alltså mer än fritt fram att fråga på. Det finns inga "fel"-frågor, för om jag inte vill svara på något, ja då låter jag bli helt enkelt! 
so long darls!

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2012-12-11 12:24:06

Så kloka ord. Underbart att läsa om dina framsteg. Kram

Svar: Du är så fin :)Kram
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-12-11 13:31:49

Å avis!! Vill också till fjällen! Älskar att åka skidor och mysa framför en härlig brasa på kvällen.

Kram

Svar: Haha, jaaaa det ska bli superkul! Dock liiiite nervös inför helt annat mat på helt olika tider, men sambo är ju med så får krama på honom om det känns jobbigt ;)

Kram!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Em

Publicerad 2012-12-11 17:57:00

du skriver så bra så det är bara en njutning att läsa!! :)

och ja, vad fan ska man ge till sambon?! irriterande att han redan vet vad han ska köpa till mig också!!

Svar: Hahah, vi är flera som har detta problemet!!!!Jag vet fortfarande inte :S
Om du kommer på något bra kan du väl maila det? ;)
Stor kram
ungefaer.blogg.se

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2012-12-11 19:36:46

Åh vad roligt att åka till Norge! Det kommer bli så roligt tror jag :D

Charmig bild du; snygg även på morgonen när du gäspar! ;]

Ja men vad fan ska jag ge till min pojkvän? Har varit tillsammans med honom i 6 månader nu, jag vet inte ens om han kommer köpa något åt mig.. Men jag vill ju ge honom något! Men vad? Så himla svårt!

Svar: Åh tack, hahaha, gäspar lite för mycket, helst i skolan.. ;)
Du, det är fan omöjligt att komma på presenter!!!! Har köpt en, lite mindre... Men sedan då?? Lite extrapress när vi är iväg med hans familj också, att allt går bra och att han får en riktigt fin present. Vill ju impa lite på styvföräldrarna också ;)

Stor kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela