ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Mama's in town!

Publicerad 2012-12-15 16:30:18 i Allmänt,

God eftermiddag!
 
Tillbaka i den sköna soffan efter en enorm sushi-frossa med sambo, mamma, mammas fästman och storebror! Sjuttio bitar maki försvann relativt snabbt ändå, ÄLSKA makin med teryaki-kyckling och den med friterad räka i på Wasabi här i Lund, mumma!
 
Och vet ni vad? Tomten kom med mamma idag, hehe, jag fick min julklapps-cykel idag!
MEN fina fina mamma hade köpt den i limegrön och jag ville ha en svart.... Tårarna kom, jag HATAR att vara besvärlig, speciellt när det är min fina älskade underbara mamma som bara är katastrofalt snäll mot mig. Usch. Känner ni er också som bortskämda snorungar när man vill byta presenter? Jag tycker att det är det absolut värsta som finns. Samtidigt vet jag att jag ska ha den där cykeln länge...  jag passa på att träna på obehagliga situationer. Mamma såg lite besviken ut, men de körde iväg nu för att försöka byta den. Och jag sitter med sambo och försöker att inte gå under av dåligt samvete. Fina mamma. Jag hade ju cyklat runt på en en-hjuling för hennes skull. Men den här cykeln, den var för min skull. Och jag ville ha en annan färg. Hurm. Jag försker tänka logiskt, så att jag inte ska bli ledsen igen. 
 
Igårkväll såg jag och sambo en hemsk film, eller en hemskt bra film. Sådär hemsk så att man gråter hela slutet. Amour, Hanekes nya! SE DEN!!!
 
Nu kom mamma tillbaka med en ny cykel, så nu ska vi pyssla ihop den, sedan fika med lussebullar :)
 
Hörs senare..!

Kommentarer

Postat av: Tic Tac Toe

Publicerad 2012-12-15 17:17:57

Åh va jobbigt när det blir fel! :-S Känner precis igen mig, blir också så oerhört besviken om det blir en present som är fel. Tycker det var bra att du stod på dig för detta var ju en grej du ska ha länge och då vill du ju ha rätt färg :)Hoppas du blev nöjd med den svarta :)

Sv: Det var en butik med olika märken, men tror den var från Vila kanske? :)

kram

Postat av: annii

Publicerad 2012-12-15 17:28:02

hände typ exakt samma sak när jag fyllde år. maken hade köpt en dator som jag verkligen önskade mig, behövde och ska ha lääänge.. men det var helt för stor skärm för att jag skulle känna mig bekväm m den som laptop. kändes bara stor och klumpig... valet och kvalet; tiga och vantrivas m ngt som man använder, ska ha länge och som dessutom är dyrt eller be hnm byta den och känna sig otacksam och usel? vi bytte men hey, vad tårar och ångest där låg bakom. överlevde dock ;) kram

Postat av: En mamma

Publicerad 2012-12-15 18:21:26

Jag tycker det var bra gjort av dig att säga ifrån. Det är ju faktiskt också roligare att ge bort en present när mottagaren blir helt nöjd och glad. På sätt och vis så hjälper man givaren genom att tala pm när det blir lite fel. Vi är ju alla olika och kan inte läsa varandras tankar. Hoppas du blir nöjd med cykeln!

Svar: Du är helt fantastisk mamma, tack tack tack för att du är just min :) <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela