ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Magsjuk

Publicerad 2012-12-01 12:07:00 i Allmänt,

Restaurangbesöket resulterade i matförgiftning; jag kommer aldrig mer äta kungsräkor!!!
 
Feber. Kräkas. Feber. Frossa. Skit.
 
Jag mår verkligen skit. Även om jag försöker sitta här och plugga så skakar händern lite och kroppen känns irriterad i varenda liten cell. Förgiftad, helt enkelt!
 
Jag är tacksam för att min kropp ändå har så mycket bättre förutsättningar att hantera saker som detta. Hade detta varit för ett år sedan hade jag nog legat helt utslagen. 
 
On top, bråk med sambo. Inga detaljer givna, men jag är riktigt ledsen. Flydde hemifrån för att tänka. Jävla feber. Jag hade behövt vara stark nu. När livet i övrigt blir lite jobbigt. 
 
Landsflykt. Jag behöver samla mina tankar. 
Det här är ingen bra dag.
Någonstans

Kommentarer

Postat av: En mamma

Publicerad 2012-12-01 13:07:15

Efter regn kommer solsken.
En riktig skitdag kan göra att man uppskattar de bra dagarna desto mer.
Kan du inte muntra upp dig med en av de berömda kardemummabullarna?

Svar: Jo, ska kila inom idag och sno en saffransbulle!
ungefaer.blogg.se

Postat av: annii

Publicerad 2012-12-01 14:19:54

tyvärr hör även sådana dgr till livet. och inte 'får' man hantera dem via maten heller... skickar lite styrka och kärlek.

Svar: Nä, det är svårt att fokusera på mat och tider och så, men jag tycker att det gick bra ändå! känner mig bättre rustad inför kommande sjukdomar ;)Stor kram <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: tictactoe

Publicerad 2012-12-01 14:49:34

Styrke- & krya-på-dig-kram!

Svar: Åh, tack!Det gjorde susen, nu mår jag som en kung igen ;)
hoppas du har det bra, starka inlägg nu under helgen!
Du är så modig <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-12-01 22:20:25

Åhh nej!
Vilken tråkig start på december.. :(

Tur att matförgiftnigar går över fort med tanke på hur plågsamt det är!

Kram!
Och krya på dig <3

Svar: Jaaaa jag vet, sjukt hemskt :(Men nu mår jag super igen i alla fall, TACK!!!
Stor frisk-kram till dig <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-12-01 22:20:25

Åhh nej!
Vilken tråkig start på december.. :(

Tur att matförgiftnigar går över fort med tanke på hur plågsamt det är!

Kram!
Och krya på dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela