ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Julbak i bilder

Publicerad 2012-12-09 17:27:23 i Allmänt,

Nu har vi varit sjukt flitiga!
 
Efter en liten mini-fika väntar vi på att lussebullarna och bondkakorna ska bli klara i ugnen. Har en aning ont i magen efter att ha tjuvsmakat lite väl mycket marsipan och diverse degar... Hehe! Känner mig lite som en tomte när jag lufsar runt, glad och fylld med goda jul-grejer :) Ingen ångest. Bara mys. Dansa lite till White Christmas och klappa mamma på rumpan (uppskattas inte direkt, hehe). 
 
Tänkte visa lite från denna långa process:
 
En Emma-favorit! Odense marsipan, Odense nougat och Odense blockchoklad= Mozartkulor!
Lussebullar med extra mycket saffran!
Kak-stationen! Nötdrömmar och bondkakor, för att vara mer exakt.
Lite färdiga nötdrömmar..!
Och så en hembakad lussebulle-special till sambo, såklart... ;)
 

Ingenting ska få förstöra den här julen för mig. 
Inga dummar tankar ska ta allt gott och mysigt ifrån mig nu.
Det här är min första riktiga jul som vuxen,
och jag tycker det är helt underbart att jag inte missade ännu en!

Kommentarer

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2012-12-09 17:58:44

Dela med dig av lite gottgott (a)

NJUT utav julen, det ska jag försöka göra. inte att denna julen ska gå i ångestens tecken igen; aldrig igen! <3

Btw, fin lusse-special.. ;)

Svar: Klart man ska dela med sig, efter allt vårt slit!
Ja, jag ska verkligen försöka att bara slappna av och ha det sådär julmysigt som jag alltid hade som frisk! Mys mycket med sambo och njuta lagom :)

(Tack, han tyckte nog inte att den var lika imponerande som jag bara..?)
ungefaer.blogg.se

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2012-12-09 19:25:00

Varför tyckte han inte det :O Den är ju gudomligt fin!

Svar: hahaha, jag menar ju det!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Cecilia

Publicerad 2012-12-09 22:43:12

Åh vad mycket gott!! :) Ska också baka massa julkakor snart. Ät och njut. Kram!

Svar: De blev SÅ bra!Så gör det, hembakat är ju bara bäst :)
Kram!
ungefaer.blogg.se

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2012-12-10 14:11:39

Åh mumma va gott det ser ut! Älskar marsipan men har aldrig gjort egna mozartkulor, men de såg supergoda ut! Gillar den speciella lussebullen ;-)

Kan känna igen mig i hur lätt man glömmer hur det är att ha mens och då hade jag inte mens i bara 1 år (åt mini-piller så blir lätt att mensen uteblir då). Men det är ngt fint med mens, inte bara att man är frisk utan också att man är kvinna och kan föda barn :) även om smärtan kan vara förjäklig! :-/

Tycker att det var ett bra inlägg om detta med ensamheten och att man vill skaffa nya vänner. Själv börjar jag att sålla bort energitjuvarna som du också har gjort. Det är en otrolig lättnad! :)

Dock har jag sådana problem med att skaffa mig en kille :-( Hur träffades du och din pojkvän? Tycker eller tyckte du inte att det intima var jobbigt när man inte är nöjd med sin kropp?

På tal om detta med benen så har jag fått höra en del komplimanger av killar för mina ben för det är inte alla som tycker att pinnar till ben är snyggt, jag tror att det är mest vi tjejer som tycker det. Så var stolt över dina vältränade och snygga ben :)

Tack för att du bryr dig :) Just nu är jag i en lite dålig sits för jag har ingen samtalskontakt längre nu när jag går på utredning så går jag bara dit och intervjuas så kan inte prata om hur det är nu. Min gamla terapeut på en annan enhet går jag inte längre på så tar emot att försöka få samtal där, de kan inte hjälpa mig ändå.

Imorgon ska vi kartlägga min ätstörning på psyk så vi får se hur det blir. Sedan blir det ju jul och nyårledighet så jag får försöka fixa detta på egen hand.

Ska försöka att inte skuldbelägga mig själv :)

kram! <3

Svar: Haha, blev ett inlägg: IGEN! Du är så himla bra, skit i vad halv-sjuka människor har som ideal och tro de där killarna istället ;) min sambo tjatar på mig om samma sak! Vad är en kvinna om inte lite kurvor???

Skuld belägg inte dig själv. Och kom ihåg att du hetsäter och kräks för att straffa dig själv, det går att bryta genom att börja förlåta dig istället. Förlåt dig själv och allt du gör mot dig själv. Du måste bryta det destruktiva <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela