ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Jag gjorde det!

Publicerad 2012-12-10 19:07:51 i Allmänt,

Jag fikade. 
Ensam.
För att jag ville.
Bara sådär!
 
Detta är ett mål jag har haft enda sedan jag påbörjade min behandling. Och idag gick det. Benen styrde mot Stenugnsbageriet och det var en magisk känsla att gå in där, beställa en kopp kaffe och en saffransbulle. Sedan hitta ett mysigt bord, slå upp datorn och försvinna ett tag. Jag, min bulle och lite slösurfande/skrivande. 
 
Jag klarade det!

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2012-12-10 19:14:35

Bra gjort!!!

Sv: Jag hoppas du har rätt. Att det släpper med tiden. Vet ju själv hur stor skillnad det är på mig idag jämfört med för ett årsedan! Tänker mycket klarare tankar.

Längtar efter den dagen då jag går och lägger mig och kommer på mig själv med att inte ha tänkt en enda tanke på mat och planering. Den kommer hoppas jag på!

Får man fråga hur gammal du är?

Kram!

Svar: Åh, det kommer Cecilia, mer och mer ju längre du kommer och ju mer tid som går. Jag lovar!
Jag är 21 år gammal, än så länge ;)

KRAM!!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-12-10 20:12:36

Å va du är bra Emma! Dina framsteg är fantastiska! Vilken förebild du är! Vill bara vara lika bra och stark som du.

Stor kram

Svar: Men Caroline, blir helt söndergenerad!!!De kommer lite av sig själva ibland, man måste tänka de där önskningarna man har i huvudet under en viss tid och så kommer Dagen då man gör det lite som av sig själv! Att fika ensam sådär som idag har jag nog velat i nästan ett år faktiskt :)

Stor varm kram!
ungefaer.blogg.se

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2012-12-10 20:22:38

Åh vad du är duktig! Lussebullar som är så gott :D Hoppa du njut ända ut i tåspetsarna!

Svar: Njutit hela dagen av känslan, bullen njöts ut i tånaglarna!!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: beayourdreams.blogg.se

Publicerad 2012-12-10 20:22:43

njöt*

Postat av: TicTacToe

Publicerad 2012-12-10 20:25:27

Woho, bra jobbat av dig, va mysigt det lät :-)

Svar: haha, tack!!!Det var verkligen mysigt!
Sådär självständigt mysigt. Snart vågar jag väl ha en myskväll hemma ensam :O
ungefaer.blogg.se

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-12-10 20:42:20

DU är grym!! Frihetskänsla, eller hur??

wohohoooooo

Svar: Åh, Hanna, det är en sådan KICK att gå emot den där jävla sjukdomen!!!!!På så sätt blev det den godaste bullen jag någonsin ätit, haha. Ett steg närmare friskheten. Och framför allt: närmare självständighet. Något jag saknat så länge som sjuk..!

Hoppas allt är bra med dig, att du är helt frisk snart!!!
Sänder lite varma tankar som vanligt,
stor kram <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-12-10 21:11:22

Så himla starkt och modigt gjort! Vilken seger! Grattis.

Svar: Tack tack tack Jenny! Det känns fantastiskt faktiskt :) Tänk vad en liten bulle kan få symbolisera!
ungefaer.blogg.se

Postat av: En mamma

Publicerad 2012-12-10 23:34:58

Det var bra gjort av dig. Du borde snart få gratisbullar på det stället. :)

Svar: Haha, det håller jag FULLSTÄNDIGT med om ;) <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela