ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Jag fick min julklapp idag!

Publicerad 2012-12-05 16:45:20 i Allmänt,

INGEN i världshistorien har någonsin varit så lycklig som jag är nu över att behöva släpa sig ut i snöyran för att köpa *trumvirvel* tampinger och bindor!!!!!!
 
Lycka!
 
Det går att bli frisk!
Min kropp håller med!!!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2012-12-05 19:55:18

Å va skönt! Grattis eller vad man nu säger:-)
Stor kram

Svar: Tack!! Stor kram tillbaka :)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-12-05 20:35:25

Wiiiiiho!!! Grattis <3

Svar: haha, taaack! <3
ungefaer.blogg.se

Postat av: Em

Publicerad 2012-12-05 22:24:26

yeey, vad KUL!! mindre kul med mensvärk och andra jobbigheter, men en massa östrogen som skyddar skelett och mot cancer. tummen upp för dig!!

Svar: Haha, jag hade GLÖMT mensvärk -.- låg helt däckad igårkväll, och repeterade "var tacksam, det här är bra, tänk på ditt skelett, det är bra" men idag är det bättre! Stor kram :)
ungefaer.blogg.se

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-12-06 09:29:30

sv: tack för din kommentar <3 Du vet alltid exakt vad du ska säga.
Vågen visar bara en siffra, en obetydlig siffra, inte en siffra som visar värdet i mig som person. Vi alla är så mkt mer än en vikt.
Jag försöker intala mig själv detta varje dag. Har kommit ganska långt, men har ändå en bit kvar i att acceptera detta.

Svar: Fina du <3Jag vet inte alltid vad jag ska säga, men jag säger nog det där jag intalar mig själv till dig ;) Och det är ju faktiskt sant, om man slår på sin torra logiska sida (vilket man gör lite för sällan, eller hur?). Vilket bara är ett plus!
Hoppas nu du får en superfin helg och kan koppla bort de där tankarna helt, var bara i dig själv och tänk på vad DU tycker om/inte tycker om. Jag försöker alltid leva med BARA mig själv, inte med den där ätstörda delen..
Stor kram!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela