ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Hej jag heter Emma och jag är en marsipangris

Publicerad 2012-12-11 22:10:53 i Allmänt,

Eller, så känns det i alla fall. 
 
Jag vet inte hur många mozartkulor som har slunkit ner under dagen, men i alla fall två för mycket för hej, här sitter jag med uppsvälld mage (fortfarande...) och ska äta kvällsgröt. Suck. 
 
Sjungandet gick bra i alla fall, musik är verkligen underbart att bara sjunka in i. Glömma allt annat för ett tag. Meditation för oss som inte har förstått grejen med yoga!!!
 
Idag blir det inget superinlägg. Jag har inte gjort så himla mycket egentligen, pappa kom inom på en fika och det var faktiskt mysigt. Sambo är underbar, vi hade lite matkrig (typ, peta i näsan och sedan peta på den andras mat. Har jag sagt att vi är 20+ båda två?) och pluggat undan lite. 
 
Jo, jag fick reda på att jag fick jobbet, efter bara två dagars provjobb! 5 timmar i veckan känns ändå lagom. Nästan löjligt lite för en ex-workaholic som mig ;)
 
Usch. Magen bubblar. Dumma stickande ångest. Jag låter den inte påverka mitt handlande, men den finns där. Jag tror jag bara får låta den vara där, utan att vara för uppgiven eller ledsen över det. Så får den tona bort av sig själv när den märker att den inte kan styra mig. Ungefär som ett trotsigt barn som skriker. 
 
Och kom ihåg, kvällar som denna, att imorgon är en ny dag!

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2012-12-12 10:57:21

Bubblar magen är den full av LIV...

Livet är fantastiskt, njut fina du!!

Kram

Svar: Du, bästa kommentarer någonsin på magbubbel! Har haft med mig det i bakhuvudet hela dagen <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela