ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

En bättre dag!

Publicerad 2012-12-18 11:46:41 i Allmänt,

Okey
 
Tänk att det kan förändras så snabbt? Igår var livet halvt hopplöst, tungt och skavde mot mina tankar. Det fanns en längtan tillbaka, det gör ofta det när det känns sådär otroligt jobbigt att bryta med det gamla, det sjuka. Men längtan minimeras genom några samtal med vänner, en fin sambo och älskade mamma + storebror. 
 
Det finns så mycket riktig kärlek, som kan täcka upp den falska tryggheten en ätstörning innebär. Och den kärleken är det aldrig för sent för. Man kan vara hur ensam som helst; men man behöver inte fortsätta att vara det. Jag minns mörka nätter när ätstörningen viskade att det inte fanns något hopp. Det var lika bra att dö direkt, istället för att plågas ett helt liv. Nu i efterhand kan jag bli rädd för den starka dödslängtan och det totala mörkret som var min värld. DÅ. Inte nu. 
 
Om jag hade dött för två år sedan hade jag aldrig träffat sambo. Jag hade inte haft en del av de vänner jag har idag. Jag hade varit nitton år. DET hade gjort mig till ett hopplöst fall; att dö. 
 
Istället lever jag väldigt mycket mer än någonsin, här hemma i soffan. Med en ost- och skinkmacka, skolbcker utspridda överallt. Följde sambo en bit påväg till gymmet, vek av hemåt och njöt av frisk luft. 
 
Idag ska jag träffa en av de där nya vännerna, resten av tiden blir tyvärr skolböcker inför torsdagens tenta. Men det känns okey. 
 
Jag tänkte igår på att jag inte har träffat min behandlare "ordentligt" på två veckor, först kom jag på fel tid (gah..), veckan efter provjobbade jag. Efter all ledsamhet igår ringde jag mottagningen och blev uppringd nu i morse. Jag fick en tid på fredag klockan nio. Och plötsligt kändes det uthärdligt igen. De samtalen är extremt viktiga för mig, där kan jag ventilera problem, frustration och sorg inför en otroligt duktig person som ger mig konstruktiva råd och förståelse i överflöd. 
 
Nu ska jag gräva ner mig i något annat än ätstörning, nämligen skatterätt (yay..!)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2012-12-18 17:38:58

Klart att det är okey att ha sämre dagar, hur skulle man annars veta att man har en riktigt, riktigt bra dag? ;) Förresten!! Tack för ditt fina svar!!! Du anar inte hur lycklig och varm inombords jag blir!! Sitter med ett fånigt leende på läpparna och bara känner hur GLAD jag är ändå! Fan, jag, VI, du och jag (och alla andra som vill!) ska klara det! Det finns liksom ingen annan väg!

Jag återkommer med ett bättre (*host*, mindre rörig kommentar.. haha ska försöka!) men jag ville bara säga att du är så himla, himla bra! Åh, skickar världens största cyber-kram men du är så jävla bra ska du veta!! Du skriver så bra, och ja. Jag vill bara ösa alla fina komplimanger över dig!

VI ÄR SÅ BRA!! ALLIHOPA!

Nä nu ska jag dansa en segerdans, hehe. Men jag återkommer senare! Har myror i brallan, har en massa endorfiner och sprallighet i kroppen antar jag! händer inte under svält kan jag lova..! ÅH VAD JAG ÄR SUGEN PÅ ATT LEVA! Nej nu måste jag sluta skriva innan du tror jag är helt från vettet! Men jag är bara så glad. För din skull! Och för min!

MASSA STORA KRAM TILL DIG FINA VÄNNEN<3<3

Svar: ELIN! Underbara, fina Elin! :DHÅLL KVAR i den känslan, spara den i en liten burk och i hjärtat att ha vid behov!!!! Jag konserverar fina dagar och minnen, så att jag alltid kan påminna mig om hur FINT och UNDERBART livet är! Upplevelser jag aldrig hade haft om jag hade suttit inne i min ätstörda bubbla.

DET ÄR KLART VI KOMMER KLARA DET!
Det finns inget annat!!!

Du är en enorm glädjespridare Elin, TUSEN kramar tillbaka och massa cyper-kärlek, min fina fina vän!!!!
<3 <3 <3
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela