ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Salsa, shopping och filmkväll/examensfest

Publicerad 2013-06-07 18:39:23 i Allmänt,

Vilka dagar!

Humöret hoppar fram och tillbaka, medan jag hittar på det mesta ändå. Det går att ha en dålig dag men ändå göra om det till en bättre! Igår led jag av akut seperationsångest, inför min kommande Norge-resa... Om två veckor åker jag, för att vara borta två månader. Självklart känns det tungt att lämna sambo här i Lund och bege mig av mot något helt okänt. Även om det är spännande också!
 
Men senare åkte jag ner till Malmö och mötte upp K, vi satte oss på Green Mangos uteservering och kalasade i solen! Sedan strosade vi iväg tillsammans med J och satte oss i Folkets park. Drack öl, åt jordgubbar och choklad, pratade om allt och inget. Supermysigt. Två supertjejer! Stötte även på bästis utanför parken <3 Några timmar senare stack jag och K till Cuba Café och dansade (försökte) salsa i flera timmar! Det var så jäkla härligt, och det gick verkligen bättre efter en mojito..! Sent kom jag tillbaka till Lund och kröp ner bredvid sambo. 
 
Idag stack vi iväg till Nova och ÄNTLIGEN hittade jag ett par shorts. Och ett par röda chinos på H&M... Och en korallfärgad klänning... Och ett par svinsnygga jeans på Topshop... Behöver jag säga skatteåterbäring? ;)
 
 
Ikväll kommer två vänner till oss hit, vi ska äta middag och sedan se en film. Skön-häng kort sagt! Efter det har en kär granne sin examinationsfest här ovanför: vi nödhandlade precis presenter!
 
Bla bla bla. Allt är så bra, fast det är jobbigt ibland. Det är aldrig mat som är jobbigt nu, min kropp mår så sjukt bra (hälsar den) och jag antar att det är såhär livet ska vara. Hoppas att det är såhär livet ska vara, framöver. Alltid. Nu ska jag lägga mig och slappa på sängen ett tag, sedan är det dags att sätta igång med maten..!
 
Hoppas alla ni fina har en härlig fredag: njuuuut av livet!!!!
/Livsnjutaren
 

Kommentarer

Postat av: annii

Publicerad 2013-06-07 19:08:44

åh fin-emma. och vad blond du har blivit, är det solens verk så snabbt?
njuter av varje mening du skriver, så glad att lever livet. så värd det.
hoppas indeed att vi hinner ses innan de där 2 norge-månaderna, nu om skolan lugnat ner sig. håller mina tummar iaf. stor kram och ha en najs kväll

Postat av: ma

Publicerad 2013-06-08 14:38:34

jag behöver verkligen tips och råd från dig.. :/ <3 hur gjorde du för att inte känna dig så ensam antar att du kände dig det.. jag känne mig ofta ensam, värdelös trött, tråkigt, livet är meningslöst osv även då jag är bland vänner å familj..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela