ungefär sådär

Detta var en blogg om att ta sig ur den sjuka, ensamma världen en ätstörning isolerar oss i. Den handlade om kamp och strävan att hitta tillbaka till mig. Bara mig! Efter ett år i terapi, många tårar, jäklar-anamma, skratt och insikter har jag äntligen nått mitt mål: friskhet! Pepp, hopp, framsteg, bakslag och idéer!

Låna motivation!

Publicerad 2012-10-31 11:53:00 i Allmänt, Framsteg, Tankar,

Något jag tyckte var skönt när allt var som mörkast var att se andras motivationslistor. På så sätt vågade jag känna efter lite om deras mål och drömmar var något jag själv ville. Plötsligt började det poppa upp egna idéer och mål. 
 
För cirka två månader sedan skrev jag min senaste motivationslista. Nu tänkte jag dela en del av de drömmarna med er, såhär enkelt kan det se ut och gud vet hur många gånger jag har suttit med galen ångest skrikandes i öronen och läst igenom denna lilla papperslapp:
 
Jag vill bli frisk så att jag kan...
 
- Orka göra roliga saker med sambo och vänner
- Alltid välja det jag är sugen på
- Inte få konstiga blickar
- Röra på mig utan att bli koma-trött
RESA och bara njuta av annorlunda mat
Ligga och läsa en hel dag när jag känner för det
- Låta sambo laga maten när jag inte orkar/hinner/vill
- Fika/äta med vänner utan krusiduller
- Tänka på en massa andra saker än träning och kalorier
- Känna mig sexigt kvinnlig (bröst&rumpa)
- Göra bra ifrån mig i skolan
 
Detta är en del av listan, ibland kan jag stryka något.
Saker jag redan har kunnat stryka är:
 
- Bli av med extrabehåring
- Inte ha ont under hälarna
- Äta på mer flytande tider, utifrån min kropp
- Alltid äta när jag är sugen/hungrig
- Slippa orkeslöshet/irritation pga hunger/lågt blodsocker
- Äta godis när jag har lust
- INTE äta godis när jag inte har lust (dvs, inte känna mig stressad över att ha ätit för lite och kompensera det)

 
Stora segrar!
Stort leende!
 
Och detta har gått snabbt! Visst, jag har också gått upp i vikt, men när jag läser detta är det verkligen värt allt det obehag en viktuppgång innebar. Jag har fortfarande en del kilon jag ska gå upp, men nu är jag viktstabil och kommer få kämpa med nya utmaningar (t.ex. honung, risifrutti och flingor ;) ) för att fortsätta. 
 
Vad drömmer ni om?
 
 

Kommentarer

Postat av: evelina

Publicerad 2012-10-31 12:54:59

åh, ont under hälarna? Det har jag jämt! :(

Svar: Det är vedervärdigt!Men då har du tyvärr tömt bort för mycket fett, istället för en mjuk häl går du direkt på benet! Det låter så jävla äckligt när man säger det, och det är ju faktiskt hemskt :( FYLL PÅ DINA HÄLAR!!!! Du ska gå genom ett helt liv, du behöver dem ;)
Stor kram!!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: evelina

Publicerad 2012-10-31 19:50:42

va? Går på själva benet?! :O hur "motverkar" jag detta då? vila, hur länge? :S

Svar: Gå upp i vikt= fylla på= mjuka häl-kuddar! :) tills dess, inneskor och tjocka strumpor!!!
ungefaer.blogg.se

Postat av: evelina

Publicerad 2012-10-31 20:05:54

Men jag HAR gått upp i vikt och jag har dragit ner en hel del på tvångsmotionen.. Åh. Kan inte gå i anliga skor längre utan att gå som ett mongo, utan får gå i mina reebook easytone.. Försöker gå i mina tofflor inne som har en tjock mjuk sula, men det gör ondare :/
kram

Svar: Usch, stackars dig :( jag brukade ha ett tjockt par ull-raggsockor också, det dämpade lite. Men när man väl är öm så gör det ont vad man än har på sig :/Kram på dig fina evelina !!!
ungefaer.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela